Na czym polega seo?

SEO określane też optymalizacją i pozycjonowaniem to dziedzina interdyscyplinarna, która składa się z zagadnień obszaru IT i marketingu. Skuteczne działania SEO wymagają zatem szerokiej wiedzy z zakresu analityki internetowej. Choć podstawy SEO są łatwe, to biegłość w ich zakresie wymaga sporo czasu i wysiłku, a także tematycznej wiedzy.
Seo- zakres działań
SEO obejmuje różnorodne działania z zakresu IT i marketingu, które mogą podlegać następującym czynnikom:
- treść tekstowa
- warstwa techniczna
- struktura witryny
- kwestie związane z użytecznością i zaufaniem
- profil linków.
Nie wolno zatem ograniczać SEO wyłącznie do procesu optymalizacji kodu. Niektórzy specjaliści skłaniają się do wniosku, że optymalizacja strony pod SEO jest wyłącznie częścią składową większej całości, bardziej zaawansowanego i złożonego procesu. Link building, czyli proces gromadzenia linków pozycjonujących, jest także równie istotnym elementem SEO, zwłaszcza w perspektywie długofalowej. Warto jednak podkreślić, że dla opisania całości tych zagadnień używa się w polskiej nomenklaturze sformułowania optymalizacja i pozycjonowanie. W rzeczywistości czynników pozycjonujących jest znacznie więcej- wskazuje się na ponad 200. Niestety nie wszystkie zostały sprawdzone i omówione, ponieważ działanie algorytmu Google nie jest zweryfikowane w szczegółach. Wykonując działania SEO bazujemy na oficjalnych wytycznych Google, testach i analizach działań konkurencji, a także indywidualnym doświadczeniu. Efektem ostatecznym powinno być jednak wzmocnienie marki, produktu czy usługi w wyszukiwaniach Google, co przekłada się na realne korzyści finansowe firmy.